Pizza=Włochy

poniedziałek, 9 lutego 2015
data:post.title
    Międzynarodowy Dzień Pizzy- brzmi bardzo smakowicie i od razu kojarzy mi się z Włochami, bo to przecież tam narodziła się ta pyszna potrawa. Podróż do Włoch... Od jakiegoś czasu marzy mi się objazdówka po tym pięknym kraju, w którym jeszcze nie byłam. 
     Niektóre źródła mówią jednak, że pierwszą pizzę, a właściwie jej prototyp przyrządzili Grecy. Może dlatego drugim miejscem, z którym kojarzy mi się pizza jest własnie Grecja, a dokładniej Kreta? Podczas pobytu na tej pięknej wyspie jadłam pizzę codziennie. Przygotowywał ją pewien Grek, codziennie przez kilka godzin, w małym stoisku. Panował tam straszny upał, a on wytrwale wyrabiał ciasto, obracał nim niczym jakąś nierozerwalną gumą, nakładał świeże składniki i wkładał pizze do kamiennego pieca na drewnianej łopacie. Były przepyszne, nie mogły się znudzić. Pomimo swojej prostoty miały naprawdę niezwykły smak. Pachniały Grecją, swobodą, beztroską i wakacjami. Właśnie takie je zapamiętałam. Oprócz tego były robione z sercem i pasją. Myślę, że właśnie tak wykonane rzeczy smakują najlepiej, sprawiają najwięcej przyjemności.Nie trzeba być mistrzem w każdej dziedzinie. Najważniejsze są dobre chęci i entuzjazm.


Prześlij komentarz